5 February 2018

2018, Sint Eustatius

Na twee jaar weer naar St. Eustatius! Wat deden we daar, ik ben het vergeten. In de koffer zit een bankschroef, takkenschaar, zaag, twee plastic flessen rum, een dikke rol tekenpapier (er ligt nog verf van 25 jaar oud), het Nietzsche boek (moet deze zomer af), Chinese les.
Ik ben snipverkouden, volle snotkop, ik ruik echt niks. Maar van veraf schijnt de lucht je al tegemoet te springen: rattenpis. Dit keer hebben de ratten het houten huis overgenomen. Vorige jaren waren het wespen, grote bijennesten en daarvoor kakkerlakken die al mijn krijtjes opaten en overal hun poepjes als kleurrijke hagelslag lieten. Ja, de veranda is eraf gevlogen tijdens de orkaan. Overal liggen balken en golfplaten. Binnen stuit ik op een wildwest van fikse ratten. Al mijn verf is opgegeten, alle snoertjes van lampen en radio zijn doorgebeten. Grote gaten in de houten muren. Buurhonden grijpen meteen twee ratten. Het grote schoonmaken is begonnen.

 

No comments:

Post a Comment